BLOGGER TEMPLATES AND Twitter Backgrounds »

Friday, 20 January 2012

Januari ne Dah bole tukar MYKAD baru???


dah tgk puas2 pic kat atas  nee....cantik x mykad bru.....msuk yg nee brapa kali daa negara kita nee ubh dokumen pengenalan diri kita.....klau sy pulak msuk yg ne daa 3 kali sy tukar mykad...ahahah...nak taw sbb apa,mykad tu tlh mnghilangkan dirinyaa...wadduuhhh gawat yaa...;D
tp ary ne bkn nak ceta sal mykad sy yg hlang tu, kita ceta sal klbihan2 yang ada pada mykad baharu nee...huhuhuh....
apabila terpksa mmwujudkan post ini buat informasi rkyat m'sia (eya2larh tu..hihi) sy terpksa b'jmpa dgn  Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein ( stu lg pnipuan yg tdk brasas...ahahah ).......beliau brkata mykad yg baharu ini boleh menangani isu pmalsuan mykad yg sering dilakukan oleh wrga2 asing dr indonesia, filipina dll....kualiti cip yg trkandung dlm mykad yg baharu ini jugk smkin mningkat, tdk mudah trgores mahupon sgla2 TER-lah....ahahahha
Datuk Seri berkata lagi, mykad yg baharu itu diperbuat drpd polycarbonate yang lebih tahan bagi mengaplikasikan teknologi turisan laser pada permukaannyaa.....so, mykad yg terbaru ini amat thn lasak or thn pukul n selamat....hihihi...januari ne da start taw tukar....bole larh brkunjung ke jabatan2 pendaftaran yg terdekat...hihihihi....
now, i got to g0.....salam 1 bloG...ahahahhaha

haa!!!sblum terlupa ne snarai tarikh2 menukar mykad di jabatan2 pendaftaran seluruh Malaysia
bg negeri sy Sabah Negeri di Bawah bayu lama lg rupanyaa, bulan Februari....hihihihi

  • JPN Putrajaya [3 Januari 2012]
  • JPN Shah Alam [3 Januari 2012]
  • JPN Kluang [10 Januari 2012]
  • JPN Ipoh [10 Januari 2012]
  • JPN Johor Bahru [14 Januari 2012]
  • JPN Kuantan [15 Januari 2012]
  • JPN Melaka [17 Januari 2012]
  • JPN Kuching [20 Januari 2012]
  • JPN Kota Bharu [20 Januari 2012]
  • JPN Kuala Terengganu [29 Januari 2012]
  • JPN Pulau Pinang [29 Januari 2012]
  • JPN Alor Setar [2 Februari 2012]
  • JPN Miri [6 Februari 2012]
  • JPN Kota Kinabalu [7 Februari 2012]
  • Cawangan-cawangan lain [7 Februari 2012]
  • Cawangan di Wilayah Persekutuan [15 Februari 2012]

Tuesday, 17 January 2012

2012!!!!!!..................apakah sudah berakhir?????

Assalamualaikum dan Salam satu Malaysia....(semangat patriotiklarh sgt...kikiki)
post yg pertama ku buat dalam tahun 2012.....xda masa sebab sengaja menyibukkan diri yg x sbuk nee...hihihi....iGt lagi tak dGn ceta 2012 adalarh thn di mana kiamat akan terjadi...nauzubillah min zalik....hari kiamat adalarh rhsia Allah SWT, tidak ada sesiapa pun yg tahu bila berlakunya kiamat......
apa lagi yang mndakwa bila hari kiamat itu adalah umat manusia yg tdk lepas drpd mlakukan dosa....
benda ini hnya perlu di fikir dgn logik akal dan berlandaskan kitab Yang aGung iaitu AL.QURAN NUL-HAKIM.....jelas tertulis bhwa hnya tnda2 kiamat shj yg akan diperlihatkan olehNya....
bukan specific tarikh atau pon haribulan....
yang jelas ary kiamat berlaku pada hari jumaat iaitu penghulu segala hari....
baeklarh....d sni sy ingin menG-highlight kan bbrapa tnda2 kecil dan besar hari kiamat......
tulisan pjg kat ats tu sbg mukaddimah saja....sskali jd kan blog tmpat mnyebarkan dkwah apa salahnyaa....asalkan x syok sndiri,mksdnyaa buat fkta sndiri tnpa mrujuk buku2 ilmiah,maka mnyesatkan...eish3....jadi sia2 pulak....brdosaa pulak tu...ahahahah..(niat terpes0ng)
ok,xnak mmbazirkan air liur korang tuk mmbaca,hehe....
tanda-tanda hari kiamat (pengakhiran, kmusnahan, penghitungan)
* bencana alam x hnti2 terjadi...
    -mksudnyaa...sdkit dmi sdkit bumi ne d hncurkan...al-mklum larh dah tuaa...ada masanyaa ia akan
     retired...O_o
*perempuan lebih banyak bilangannya berbanding llki
    -cuba pastikan kebanyakkan ibu2 yg bersalin msty dpt anak pempuan, kseimbangan  
     terganggu....byk pertengkaran akan berlku dlm mncri suami....s0, llki mula nak bfoya2...byk sgt
     maksiat, tu yg bumi pon jd panas!!!
*byk kes2 haruan makan anak....
   - xphm eik cthnya mcm ne...bpk rogol anak, abg rogol adik dan sewaktu dgnnya....ini bermakna
     zaman kejahilan manusia kembali lagi..spt hidup xda tamadun....
*bilangan homoseksual/gay & lesbian meningkat...(macam hrga ayam n telur ayam skrg ne...mndadak
  naek...hihihi)
   -hub sejenis, yg pling di lakhnat oleh Allah SWT....spt kaum nabi Luth....shingga mereka
    dibinasakan dgn azab yang sgt seksa...
*turunnya DAJAL ke muka bumi (antara tnda2 besar)
  -nak described dajal nee,mngkin sy xlayak sbb kurang pngetahuan...tp spjg sy stdy dahulu...ustazah  
   kata, dajal ne ada stu mata di bhg tgh dahi, dan dia diberikan kuasa oleh Allah SWT agar dia boleh
   mnguji umat akhir zaman...cth, jadikan bumi shingga mnjd pdg jarak pdg terkukur...xda apa2
   kecuali iman di dada...sekiranya terhasut ajakan dajal untuk mninggalkan islam dan
   dijanjikan diberikan
   khidupan selesa(pdhal sja nak tipu jer) maka hncurlarh larh umat itu....
*terbitnya matahari pada sebelah barat...(ne plg mnakutkan)
  -pada saat ini sesiapa yang bertaubat, pintu taubatnya telah tertutup......nelarh last date...huh!!!
sebenarnya byk lagi tanda2 kiamat nee....tp xsmpat nak buat search terperinci....hihih
BTW.....hujah yang pjg lebar ini hnya untuk peringatan kita sesama umat islam....dosa, phala msing2
juga yg tnggung..;)



   

There was an error in this gadget

sYoK neee...jgn X dGr..huhu